//
you're reading...
Passenparade2008

Passenparade 2008, 22 juni: Col de Bussang – Armeno

Uiteindelijk is dan toch het ogenblik aangebroken dat ik kan deelnemen aan de zo besproken passenparade. Alle andere deelnemers zijn zaterdag 21 juni vertrokken naar een eerste tussenstop in Gruyere (CH).  Daar ik me ook had ingeschreven voor enkele dagen Vogezen van woensdag 18 juni tot zondag 22 juni, had ik de mogelijkheid om rechtstreeks vanaf Col de Bussang aan te sluiten bij hun ritten van zondag vanaf Hospental (CH).

Na iedereen een veilige thuiskomst gewenst te hebben (met een beetje leedvermaak, hun tochtjes zaten erop, ik kan nog een weekske verder toeren!) en de GSA opgezadeld te hebben, stond ik om 9:00 klaar om te vertrekken.  

De aansluiting naar Hospental verliep vlot, via voornamenlijk autosnelwegen stond ik om 11:50 klaar om de eerste echte passenparade route te activeren op mijn GPS.

De andere deelnemers waren ’s morgens al vroeg vertrokken voor het eerste deel Gruyere – Hospental, dus ik had nog wat achterstand in te halen.

De routes waren prachtig, gewoon puur plezier om mijn beestje van de ene oor op de andere te leggen. Zelfs hadden de organisatoren eraan gedacht om een stukje Enduro er in te lassen! Gewoon de MAX!  Passen die werden aangedaan, de oude Gotardo, de Simplonpas, passo dello Novena en nog een boel anderen.

Buiten een paar keer te stoppen om een fotoke te pakken en wat te drinken, heb ik in één ruk de rest van de routes voor die dag gedaan.

Ik kwam toe om 18:10 aan het Hotel Cortesse in Armeno.  Tot mijn grote verbazing stonden daar nog geen moto’s op de parking!  Ik was blijkbaar de eerste!

Als ik mij al verfrist had en al een babbeltje gedaan heb met het assistentie team, kwamen de anderen druppelsgewijs aangereden.  Allemaal goed vermoeid van deze trips.  Zij hadden er 540 km opzitten. (Eigenlijk had ik er ook 536 gedaan… weliswaar een 148 via autosnelweg).

Bij pot en pint (voor mij een grote Aqua) werd er duchtig één en ander bijgepraat.

Moe maar voldaan, ben ik nadien als een blok in slaap gevallen.  Zodat mijn batterijen konden opladen voor de volgende dag, ook 455 km af te haspelen.

Sfeerbeelden kan je vinden op mijn fotosite 

 

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

