//
you're reading...
Passenparade2008

Passenparade 2008 – 23 juni: Armeno – S. Pellegrino T.

Een eerste glimp door het raam van het prachtige hotel Cortese maakte al onmiddellijk duidelijk dat het een warme dag ging worden.

Na de ochtendgeplogenheden, mijn spullekes bij elkaar gezocht en mijn trouw GSAke al opgezadeld.
Een stevig ontbijt genomen want het beloofde een zware dag te worden.  455 km over kleine bochtige wegen in die temperaturen…

Daar de meeste groepen al ingedeeld waren, trok ik er alleen op uit. Dan kon ik mijn eigen tempo een beetje rijden en kon ik stoppen waar en wanneer ik wou om eens een fotoke te trekken.

Het was een rit met vooral in het eerste gedeelte serieus wat technisch moeilijke delen in.  Donkere paden in bossen, met vettige ondergrond of bezaaid met grint of andere schuivende elementen.  Voorzichtigheid geboden dus.  De gemiddelde snelheid lag daarom ook niet erg hoog.  Ik geraakte met moeite aan een gemiddelde rijsnelheid van 45 km/u.  (Laag voor mijn normen dus).

De volgende gedeelten waren wel iets minder technisch.  Voor mijn (na)middagstop omstreeks 15:00, aan het Como meer, kreeg ik de cadans niet goed beet.  Het vlotte niet zoals normaal.  Enkele andere passenparadeurs waren daar ook reeds gestopt en hadden hun lunch al uitgebreid verorberd (ik was wel verbaasd die mannen te zien, want ik was voor hen vertrokken en ze waren mij niet voorbij gegaan! Dus…)

Ook Walter, een BMW GSA rijder die ik ook kende van de GSAlpenHemelrit van enkele jaren terug, sloot zich nadien bij mij aan.

Het slaatje dat ik die middag had verorberd heeft blijkbaar een gunstige invloed gehad, want de cadans was teruggevonden.  Het vlotte meer en meer.

De overzet om 16:50 halen, zat er niet meer in… maar we hebben wel ons best gedaan om de volgende te halen.

Aan de overzet vervoegd nog een ander gezelschap van passenparade rijders ons.  Deze hebben we dan ook een tijdje meegevolgd.  Tot zij een beetje stil vielen, hebben we hen maar even overstoken en ons eigen tempo gereden.  (De GPS meldde dat we tegen 20:00 in het hotel zouden zijn.  En dat was wat naar de late kant… dus tempo maar een beetje hoger gezet.  De wegen leenden zich ik ook wel hiervoor!!)

Weerom een hele prestatie om deze rit (volledig) uitgereden te hebben.  Velen hebben hier en daar wat serieuse verkortingen gemaakt of zelfs een eigen route naar het hotel uitgestippeld.

Morgen dinsdag zal het iets rustiger kunnen zijn.  Slechts een rit van 320 km naar Torbole, waar we ook enkele nachten zullen blijven.  Die 320 km kunnen twee dingen betekenen: ofwel is het idd een rustige rit, of… is het technisch zo ge-avanceerd dat het gemiddelde nog veel lager zal liggen!!

Come and see next blog…

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

