//
you're reading...
Oetztal 2010

Oetztal 2010 – Vrijdag 30 Juli

Met de belevenissen van de vorige dag nog fris in gedachte, waagden we ons vandaag toch niet met één of andere lift naar hogere sferen.

Elke morgen geeft Hotel Rita ook een aantal tips om eventueel te doen.  Vandaag stond als tip de “Silberbergwerke” in Schwaz aangekondigd.  In een heel ver verleden (zo’n 16 jaar geleden) hebben we die ook al eens bezocht met onze jongens.  Dus reden genoeg om deze nog eens te bezoeken en nu met de Bompa erbij.

Via mapsource heb ik een aanrijroute gekozen via de Kühtai valei.  Dit was een mooie appetizer om nadien de Inn te volgen naar Schwaz.

IMG_2942 IMG_2944 IMG_2948

Eens aangekomen in Schwaz, ticketjes gekocht.  Onze “Zug” nr was 39 en vertrok om 14:50.  Het was amper 13:20 dus tijd genoeg om ook voor de innerlijke mens te zorgen.  Dat konden we doen in de plaatselijke taverne.  Ik bestelde de een “Knappenjause”: een ‘schoofzak’ van de mijnwerkers met kaas, spek, worst en een Schnapserl.

IMG_2951

Het zag er weeral overheerlijk uit, en dat was het ook… ging ik dat allemaal opkrijgen?  Ik heb er hier mijn werk mee gehad.  Er zat wel een verrassingske aan.  Als je de foto goed bekijkt zie je aan de rechterzijde, vlak naast de bovenste snede brood een geel “toefje” sliertjes liggen.  Denkend dat dit gemalen kaas was, nam ik een daar een schepje van in mijn mond.  De verbazing was groot daar het een soort van sauerkraut is… maar dan heel sterk.  Gauw doorgeslikt met een slok Cola.  Myriam zei: “Mmm sauerkraut, das ik toch heel lekker!”.  Wetende wat ik geproeft had, nam ik een flinke portie op mijn vork en liet haar dit proeven.  Zij hapte gretig.  Maar na twee keer kauwen erop, werd ze zo rood als een tomaat en zei: “Amaai, wat is dat voor iets”.  Doorslikken kon ze niet… dus dan maar terug eruit…. Dat komt ervan hé, van stoer doen!

Voor de rest was dit een zeer lekkere maaltijd en kon ik de mijn in zonder schrik te hebben dat ik de eerste uren zou verhongeren.

Tegen 14:40 begaven we ons naar het verzamelpunt voor de expeditie in de “Schwazer Silberbergwerk”.  Hieronder enkel sfeerbeelden:

IMG_2953 IMG_2955 IMG_2957

Terugkomend van de zilvermijn, via nagenoeg dezelfde weg hebben we nog een paar viervoeters tegengekomen waar we niet zomaar aan voorbij konden gaan:

IMG_2966 IMG_2967 IMG_2970

Onze laatste avond in het hotel werd ook op een heel aangename manier afgesloten door eerst een weer eens overheerlijk diner met dito dessert buffet.

En uiteraard kon voor de laatste avond ook de bar niet ontbreken met een andere single malt uit het rijtje van zeven: het werd de Lagavulin van 16 jaar oud.  Ook heerlijk en perfect om deze vakantie af te sluiten.  Morgen rijden we huiswaarts, tevreden van deze weerom aangename vakantiedagen met Bompa, Myriam en Ria.

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

