//
you're reading...
Himalaya2011

25 tot 29 Augustus: totale rust in Leh, Leh – Delhi

Over deze dagen is niet veel spectaculairs te vertellen.  Door de klap op mijn knie van woensdagavond diende ik mijn been te sparen zodat ik zaterdag terug mee met groep de reis kon vervolgen.

Vrijdagmorgen werd al heel duidelijk dat dit als een sprookje zou zijn.  Mijn rechterbeen was twee keer zo dik als normaal en elke beweging was pijnlijk.  Het was dus niet verantwoord om hiermee motor te rijden.

Daarbij komt nog dat de heren en dames van Europ Assistance (de reisverzekeraar waarbij ik aangesloten ben) mijn medische toestand niet erg genoeg vinden om mij te repatriëren.  Met hen heb ik dus tot en met zondagnammiddag een ping pong spelletje noodgedwongen moeten spelen.  Daarbij komt nog dat ik zelf geen enkele mogelijkheid had om een communicatie op te zetten (noch GSM noch Internet en op sommige momenten zelfs geen stroom, wat allemaal heel normaal is in deze streek).

De groep heeft reeds zaterdagmorgen hun tocht verdergezet. (Ik was wel in goede handen in het Hotel Naro in Leh met een zeer behulpzamen en vriendelijk hotel eigenaar Mr. Paul en zijn staf.)

Zondagnamiddag was dan toch mijn geduld ten einde met het debacle met de reisverzekeraar en heb ik het heft in eigen handen genomen en een vlucht met Jet Airways naar Delhi geboekt.

Deze vlucht ging vanuit Leh om 08:25 en landde in Delhi International Airport om 09:40.

Je kan je niet voorstellen wat voor een veiligheidstoestanden je meemaakt als je je wil inchecken in de luchthaven van Leh.  Je dient meermaals door een scanner te gaan, je mag geen handbagage meenemen tenzij het enkel over fototoestellen, laptop of documenten gaat.  Deze worden nog eens apart gescand. Je dient nadat de bagage is ingechecked en doorgelicht deze nog eens apart te identificiëren (anders blijft ze gewoon achter).  Op alles dat je meeneemt moet een labeltje hangen en daar worden telkens stempels opgezet per stadium dat je passeert.  Vlak voordat je het vliegtuig opstapt wordt nog eens gecontroleerd of jij wel de rechtmatige eigenaar bent van de boardingpass.  Van achterdocht gesproken!!!

Verder verliep de vlucht feilloos en aangenaam, heb zelfs een lekker ontbijt gekregen.

Aangekomen op de Airport in Delhi was de opdracht om zo snel mogelijk een vlucht naar Brussels te vinden.  In eerste instantie was het de bedoeling om de reeds gemaakte reservering voor vrijdag te vervroegen. Normaal zou men denken dat er een Swiss Air (de maatschappij die onze retour deed) desk zou zijn op de luchthaven.  Ja hoor de desk was er maar niet bemand. Ik moest mij naar de speciale gevallen begeven (dat ik daar niet eerder op gekomen was…).  Deze gaven mij een nummer dat ik moest bellen (bleek International Assist voor Swiss Air te zijn).  Dit nummer herhaaldelijk gebeld… ofwel kreeg ik geen aansluiting ofwel kreeg ik een fax toon.  Als ik opnieuw informeerde aan die speciale desk, dan wisten die mij lakoniek te vertellen dat dat normaal is want die zijn maar pas open vanaf 18:00!!! (Dat hadden ze mij niet eerder kunnen zeggen… ondertussen had ik mijn kilometerkes weeral gewandeld… goed deed dat wel niet aan mijn been).

Dan maar het kantoor die onze booking heeft gedaan opgebeld.  Door het tijdsverschil tussen India en onze kontrijen moest ik ook enkele uren wachten voordat ik daar een antwoord zou krijgen.  Uiteiindelijk kreeg ik daar wel een vriendelijke stem aan de lijn, die het ging nakijken.  Een half uurtje later werd ik teruggebeld met de melding dat het niet mogelijk was om een eerdere vlucht te hebben omdat deze allen volboekt waren.

Hij had nog wel een aantal andere voorstellen maar die vertrokken allemaal op een morgen 30/08 of later.  Ik stelde dan voor dat ik ook eerst even rondkeek hier op de luchthaven om iets te regelen.  Via een tijdelijke internet verbinding van 20 min, kon ik vinden dat Jet Airways een rechtstreekse vlucht had naar Brussels die om 02:35 zou vertrekken.  Dat was ideaal!  Dus op naar de Jet Airways ticket desk.  Wil dat toch wel niet lukken dat die aan de totaal aandere kant van terminal 3 licht zekers!  Daar aangekomen en aan de vriendelijke bediende gevraagd om een plaatske te reserveren.  Alles volzet voor morgen, en de dag erna ook!!  Dus terug bij af!

Dan maar opnieuw naar het bookingkantoor gebeld.  Deze hebben mij dan een vlucht kunnen boeken via Abu Dhabi naar Brussel.  Deze vertrekt wel pas op dinsdag 30/08 om 21:30 en zou ik in Brussel landen om 07:55 op woensdag 31/08.

OK ik zal thuis geraken een beetje later dat ik aanvankelijk gehoopt had.  Dan maar een hotelleke gezocht. Misschien een beetje egoïstisch maar ik besloot om van het ene uiterste in het andere te vallen en koos voor het Radisson Blu niet zo ver van de luchthaven.

Ik had wel even beziens als ik hier binnenkwam… een mankende zwerver tussen al die businessmen!

Een nachtje zalige rust zal mij en mijn been deugd doen.  Nog even en we zijn opnieuw thuis en kan ik mijn been de nodige verzorging geven dat het nodig heeft.

Reacties

2 gedachtes over “25 tot 29 Augustus: totale rust in Leh, Leh – Delhi

  1. Hallo Marc, wat een lijdensweg! Spijtig dat je hebt moeten afhaken, we hebben je al gemist. Hoop dat het gauw beter gaat met jou en met je been, tot binnenkort!

    Geplaatst door Berten Steenwegen | 31 augustus 2011, 05:31
  2. Typisch Marc hé, lang uitkijken naar de reis van zijn leven en dan daar maar de helft van kunnen meemaken!

    Geplaatst door Ria Van Erwegen | 27 september 2011, 22:06

Geef een reactie

